Het stukje van Ton Ouwehand in Tubantia lokte naar café De Stier in Eibergen. Afgelopen avond de Beets Brothers met zangeres Fay Claassen. Behalve de prima programmering trok ook het verhaal er omheen. Top muzikanten in Eibergen, of all places…. Fijne lente avond, café De Stier in de Kerkstraat snel gevonden, nul parkeerproblemen in het hart van Eibergen. Bruin café met vooral locals, een paar gasten uit de regio en zelfs een enkeling van nog verder weg. Ontspannen kroegsfeertje en het wachten was op de artiesten op het nachtclubachtige podium.

Fay, Peter (pi), Marius (bas) en slagwerker Wim Holthaus togen aan het werk en voelden zich merkbaar thuis in die jazzy café-sfeer. Fay, nu woonachtig in Keulen maar met roots in Enschede (conservatorium en muziekschool – nu Kaliber), ging met plezierig gemak door de traditie van de gezongen jazz, maar interessante uitstapjes waren het Nederlandstalige (!) repertoire van Edwin Rutten en het nummer ‘Zon in Scheveningen’ van Rita en Pim uit 1959. Voor mij waren die nummers fijner dan de originelen.

Hou dat in de gaten, dit was echt een heel fijn avondje jazz!







