Evenementgegevens


Helaas heeft het Mystiek Theater, ondanks vele pogingen, geen ontheffing van de Veiligheidsregio Twente gekregen voor de regeling dat maximaal dertig bezoekers tegelijkertijd in de zaal aanwezig mogen zijn.

Het concert van 9 oktober 2020 gaat door. Maar de tijden zijn anders. We organiseren deze avond twee concerten van een uur, zonder pauze.
Het eerste concert is van 19:00 – 20:00 uur. Hiervoor zijn nog kaarten beschikbaar
Het tweede concert is van 20:30 – 21:30 uur.

Het aanschuifdiner (De “Chef’s Table”) voorafgaand aan het concert komt te vervallen.

Zo vader, zo zoon. De appel valt niet ver van de boom. En goede wijn behoeft geen krans. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat geldt zeker voor de jongste telg uit Enschede’s meest roemruchte jazzgeslacht Ouwehand. Bassist, dirigent, zangcoach maar vooral jazz-zanger Marijn Ouwehand voegt vanavond een nieuw wapenfeit aan zijn al indrukwekkende lijst toe.

Marijn wordt begeleid door studiegenoot Jetse de Jong op piano. En, heel bijonder, beide nemen ze hun vader mee. Papa Hein de Jong op vibrafoon en papa Ruud Ouwehand op bas.Voeg daarbij drummer Jan ter Maar jr. (inderdaad, zoon van…) en je dreamteam is compleet!

Marijn Ouwehand

Zanger/dirigent/bassit Marijn Ouwehand (1993) stond al jong op het concertpodium. In 2006 doet hij mee met de compositiewedstrijd van het Nederlands Blazers Ensemble. Met zijn compositie ‘Vrij’ komt hij in de finale in Vredenburg, Utrecht. Het jaar erop wint hij met ‘De Jazzy Knuffelblues’ ook de finale. En dat betekent dat hij zijn compositie met het Nederlands Blazers Ensemble op Nieuwjaarsdag in het Concertgebouw in Amsterdam mag uitvoeren tijdens het Nieuwjaarsconcert dat op televisie wordt uitgezonden. Tijdens het Grolsch International Jazz Festival 2012 in Enschede wordt hij tweede op het Twentstalige zangcontest ‘Jazzerieje’, met het Twentse jazzstuk: Jazzeritis. In 2016 wordt het genomineerd voor de Amateur-musical-award voor zijn rol als kruidenier Kees in de musical “heerlijk duurt het Langst” van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink.

Jetse de Jong

Jetse de Jong

Toen pianist Jetse de Jong (1997) als klein jochie Fats Domino’s “Blueberry Hill” hoorde, was ‘ie verkocht! Als ‘ie later groot was, werd ‘ie pianist. Zo gebeurde. In 2019  haalde hij zijn bachelor aan het conservatorium van Amsterdam waar hij studeerde bij o.a. Rob van Bavel en Harmen Fraanje.  Naast New Orleans Blues piano stijl van grootheden als Dr. John, James Booker en Fats Domino, is hij gefascineerd door de crossovers van volksmuziek, en klassieke muziek en de eindeloze mogelijkheden die de crossovers tussen en improvisaties op deze stijlen biedt.

Op het repertoire een uitgelezen selectie uit het American Songbook en de Nederlandse kleinkunst.

 

 

Een voorproefje uit de ‘oude doos’: Marijn Ouwehand tijdens de Jazzerieje, onderdeel van het Enschede Jazzfestival van 2012:

Reserveren / Kaarten bestellen

Boekingen zijn niet meer beschikbaar voor dit evenement.