ENSCHEDE, Jazzpodium de Tor, vrijdagavond. Floriaan Wempe Quartet (Floriaan Wempe: tenorsaxofoon, Rodolfo Ferreira Neves: trompet en bugel, Rob van Bavel: piano, Steve Zwanink: contrabas en Willie Jones III: drums). Programma: composities van Floriaan Wempe, Cedar Walton, Joe Henderson, Miles Davis en Horace Silver
Na vrijwel precies twee jaren was tenorsaxofonist Floriaan Wempe weer uit de hofstad afgereisd: zijn vorige optreden was op 15 december 2023. In zijn kielzog had hij twee oude bekende meegenomen: contrabassist Steven Zwanink (alhier al in 2016, tweemaal in 2023en voor het laatst vorig jaar) en Rob van Bavel, op deze avond voor de negende keer in tien jaar: 2014, januari 2015, april 2015 en december van dat jaar, in 2018, 2021 en tweemaalvorig jaar. Nieuw op dit podium waren voor mij trompettist Rodolfo Ferreira Neves en drummer Willie Jones III, maar deze heren mogen beslist dit jazzpodium aan hun adressenlijstje toevoegen, zo moge blijken uit de rest van dit verslag.





